Ontstaan ROK

Het referentiekader voor onderwijskwaliteit is ontstaan om scholen te ondersteunen in het realiseren van kwaliteitsvol onderwijs. Het is een gemeenschappelijk kader dat helpt om duidelijke doelen te stellen en samenwerking tussen onderwijspartners te versterken. Scholen, centra en academies kunnen het referentiekader inzetten als hulpmiddel bij hun eigen ontwikkeling. Het centrale doel is om de sterke punten, inzichten en goede praktijken die al aanwezig zijn binnen de onderwijsinstellingen verder te versterken en uit te bouwen. 

Het referentiekader voor onderwijskwaliteit werd uitgewerkt in het schooljaar 2015-2016. Dit is tot stand gekomen door een nauwe samenwerking tussen verschillende onderwijskoepels, de onderwijsinspectie, maar ook leerlingen, cursisten, ouders, schoolteams en andere betrokkenen leverden een waardevolle bijdrage aan deze ontwikkeling.


 

Dina Geudens, Pamela Gladines, Sanne Hoogendoorn, Lien Janssens en Kiara Vercammen
Mogelijk gemaakt door Webnode Cookies
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin